از مهارت‌های زندگی موفق چه می‌دانید؟


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : شنبه 1 تير 1398
بازدید : 228
نویسنده : admin

 

این روان‌شناس ادامه داد: مشارکت و همکاری با دیگران، مهارت روابط بین فردی است که همراه با اعتماد واقع‌بینانه در کنار تقویت دوستی‌ها، روابط ناسالم را خاتمه می‌دهد تا کسی از چنین روابطی آسیب نبیند. در واقع هر کسی می‌تواند با درک بهتر نیازها و احساسات دیگران، نیازها و احساسات خود را نیز بروز داده و ارتباطی رضایت‌بخش را با اطرافیانش شکل دهد.

وی افزود: مهارت مقابله با فشار عصبی نیز از دیگر مهارت‌هایی است که در سرنوشت انسان نقش تعیین‌کننده‌ای دارد. در واقع با آموختن این مهارت، افراد هیجان‌های مثبت و منفی را در خود و دیگران می‌شناسند و سعی می‌کنند در مواجهه با بحران واکنشی نشان دهند‌ تا مشکلی برای‌شان پیش نیاید. علاوه‌بر این، هر انسانی در زندگی خود با هیجانات گوناگونی مثل خشم، غم، ترس، خوشحالی، لذت و موارد دیگر مواجه می‌شود که شناخت و کنترل آن‌ها در پستی و بلندی زندگی، مهارت مدیریت هیجان نام دارد.

احمدی با تأکید بر این‌که برای کسب مهارت مدیریت هیجان، فرد باید بتواند احساسات و هیجانات دیگران را نیز درک کند، تصریح کرد: زندگی سرشار از مسایل ساده و پیچیده است و اگر ما بتوانیم از مهارت حل مسأله برخوردار شویم به سادگی می‌توانیم مسایل و مشکلاتی که روزانه برای‌مان رخ می‌دهد را از سر راه برداریم. از این‌رو، برای برداشتن هر قدمی از زندگی، باید تصمیم‌گیری کنیم، چون همین تصمیم‌گیری‌های درست و غلط مسیر نهایی ما را مشخص می‌کند.

این روان‌شناس خاطرنشان کرد: با آموختن مهارت حل مسأله، می‌توانیم از میان راه‌حل‌های موجود، بهترین راه را انتخاب کرده و عواقب آن را نیز بر عهده بگیریم. در واقع استفاده از نیروی تفکر، یکی از مهم‌ترین مهارت‌های زندگی به‌شمار می‌رود و مهارت تفکر خلاق نیز، همان قدرت کشف، نوآوری و خلق ایده‌ای جدید است که هنگام مواجهه با مشکلات و دشواری‌ها، احساسات منفی را به احساسات مثبت تبدیل می‌کند.

وی یادآور شد: هنگامی که تفکر خلاق را می‌آموزیم دیگر مشکلات زندگی مزاحم ما نیستند، بلکه هر کدام فرصتی هستند تا راه‌حل‌های جدید بیاموزیم و مشکلات را به گونه‌ای حل کنیم که هیچ‌گونه ضربه روحی و روانی بر پیکر روح‌مان وارد نشود.

منبع:.isna.



مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان kahri و آدرس kahri.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com